انجمن طراحی و نقاشی

انجمن طراحی و نقاشی ایران

پنسل سوسایتی

نخستین انجمن طراحی و نقاشی ایران

آخرین آموزش های رایگان انجمن

  1. قبل از هر گونه فعالیت شما موظف به خواندن قوانین انجمن می باشد در غیر اینصورت در صورت بروز هر گونه مشکل مغایر با قوانین دسترسی شما به طور کامل قطع خواهد شد. پیشاپیش از همکاری شما متشکریم. لینک قوانین انجمن
    بستن اطلاعیه
بستن اطلاعیه
نکته برای ورود با حساب کاربری گوگل بنا بر محدود سازی های گوگل نسبت به ایران به ف..ی.لتر شکن نیاز دارید.


پس از عضویت امکانات بیشتری در انجمن برای شما فعال خواهد شد...

ثبت نام

سیر تا پیاز راه اندازی یک گالری ...

شروع موضوع توسط pencil-society ‏7 جولای 2018 در انجمن سایر ...

Rss Reader Clean UI

مقالات جدید

میانبرهنر !؟

یکی ممکنه کارتو خوب خطاب کنه ! اون یکی ممکنه نه ! پس چطوری میتونی بفهمی که خوب انجامش دادی یا نه چطوری میتونی بگی تقلب کردی یا نه فقط یه راه وجود داره تو باید خودت خودتو قضاوت کنی و من تو این مقاله به تو میگم چجوری

ادامه

چگونه شروع کنیم !

میشه گفت این سخت ترین بخش هست . شما یه ایده فوق العاده برای طراحی تو ذهنتون دارید ؛ شما دقیقا اون چیزی رو که می خواهید انجام بدید در ذهن مشاهده می کنید- حتی این احساس رو هم دارید که میدونید چجوری باید به خوبی انجامش بدید . اما ...

ادامه

معرفی فیلم...

معمولا هر کسی که به هنر علاقه دارد به دنبال چنین آرشیو هایی می باشد.به همین دلیل هم اسامی فیلم ها را با قسمتی از خلاصه معرفی میکنم هم لینک دانلود فیلم آنها را با کیفیت 720p .امیدوارم که مفید هنرمندان واقع گردد.

ادامه

بانویی راز آلود!

پيكاسو از آن‌جا به داستان دزدي موناليزا گره مي‌خورد كه دو مجسمه‌ي دزدي را خريداري مي‌كند. اين مجسمه‌هاي ارزشمند توسط «گري پيرت» بلژيكي از موزه‌ي «لوور» به سرقت رفته بودند و اين نقاش سرشناس بدون اين‌كه

ادامه

راه اندازی گالری

اگر قرار است اولین نمایشگاه هنری‌تان را در یک گالری برگزار کنید، به شما می‌گوییم کار بسیار سختی در پیش دارید. حتی هنرمندانی که ده‌ها بار نمایشگاه برگزار کرده‌اند هم به شما خواهند گفت شجاعت ارائه آثارتان روی

ادامه

انواع سبک های نقاشی

به مرور این صفحه با توضیح هر سبک و نمونه آثار در هر سبک آپدیت می شود ...(مبع ویکی پدیا + غنی سازی مطلب با نمونه آثار توسط pencil-society.com). در اختیار شما قرار

ادامه

به اشتراک بگذارید

  1. pencil-society
    admin Rank

    ورودی های وبلاگ:
    1
    تاریخ عضویت:
    ‏22 اکتبر 2017
    ارسال ها:
    130
    تشکر شده:
    220
    امتیاز دستاورد:
    43

    سیر تا پیاز راه اندازی یک گالری ...

    اگر قرار است اولین نمایشگاه هنری‌تان را در یک گالری برگزار کنید، به شما می‌گوییم کار بسیار سختی در پیش دارید. حتی هنرمندانی که ده‌ها بار نمایشگاه برگزار کرده‌اند هم به شما خواهند گفت شجاعت ارائه آثارتان روی دیوار برای قضاوت مردم کار سختی است. از همین روست که خیلی از بزرگان هنر از چنین موقعیتی همواره پرهیز کرده‌اند. اما وقتی بر ترس درونی‌تان غلبه کردید چگونه باید یک نمایشگاه را در یک گالری برگزار کنید و شیوه این کار پیچیده چیست؟

    ١ ـ انتخاب گالری دشوار است، گالری های صاحب اعتبار به این سادگی ها دیوارهایشان را به یک هنرمند جوان نمی دهند. حق هم دارند. سال ها عمر و هزینه پای این اعتبار صرف کرده اند و اگر قرار بود هر نوع هنری عرضه کنند به این موقعیت نمی رسیدند. اما یادتان باشد حتی معتبرترین گالری های ایران و دنیا هم دوست دارند یک استعداد تازه را به نام خود به جامعه هنری معرفی کنند. پس اگر آثار هنری را به وفور دیده اید و می دانید حرف و ایده ای بکر برای عرضه دارید، جسارت تان را روی جیب سمت چپ پیراهن تان، درست روی قلبتان بگذارید و راه گالری ای راکه دوست دارید، در پیش گیرید. حتی می توانید با برخی هنرمندان مورد وثوق آن گالری خاص که به حتم از روی وب سایت شان می توان شناسایی شان کرد وارد گفت وگو شوید و قبل از آغاز مذاکره با گالری، احتمالا یک تاییدیه ضمنی هم از آنها بگیرید.

    ٢ ـ چاره ای نیست، باید سی دی های متعددی از آثارتان تهیه کنید و بارها آثارتان را را برای گالری های مختلف بفرستید تا یکی از تیرهای تان به هدف بنشیند. خیلی از گالری های درجه ٢ هم برنامه امسال شان پر است. پس از پیشنهاد برپایی نمایشگاه برای سال آینده هم نترسید. معمولا گالری ها، یکی دو فضای تنفس در برنامه های شان دارند که ممکن است اگر آثارتان خوب باشد و مذاکره کننده خوبی باشید به شما تعلق بگیرد. آن فرصت را بقاپید.

    ٣ ـ یادتان باشد ارائه آثار، شیوه نمایش آن و انتخاب واژگانی که برای تفسیر کارهای تان به کار می برید، به اندازه کیفیت آثارتان مهم است. برخی اهمیت این موضوعات را حتی برابر با کیفیت آثار می دانند.

    ٤ ـ زیره به کرمان بردن است، اما حتما حواس تان باشد آثاری که برای ارائه در گالری های رسمی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می کنید، باید موازین شرعی و قانونی را رعایت کرده باشند.

    ٥ ـ اگر وقت نمایشگاه را گرفتید، اول درباره چگونگی فروش آثار در گالری توضیح بخواهید. خیال تان راحت باشد که هیچ گالری ای به هنرمندی که نخستین نمایشگاه آثارش را برگزار می کند، قول فروش نمی دهد. همه امیدتان باید یک معرفی حرفه ای به جامعه هنری باشد. پس کار رسانه ای روی آثارتان را دست کم نگیرید. سپس درصدهای گالری را بپرسید. در این زمینه حدود دو دهه پیش عرفی به نام ٧٠ درصد هنرمند و ٣٠ درصد گالری وجود داشت، اما این روزها چنین عرفی فراگیر نیست. بعضی گالری ها در صورت فروش یک اثر، ٥٠ درصد پورسانت برمی دارند برخی ٤٥ و برخی ٤٠؛ البته آنها در مواجهه با هنرمندان صاحب نام یا هنرمندان ثابتی که با آنها همکاری مستمر دارند، شیوه کاری متفاوتی در پیش می گیرند. در ادامه باید درباره هزینه ها صحبت کنید: هزینه های مواد تبلیغاتی نمایشگاه از پوستر گرفته تا کاتالوگ یا بروشور که معمولا هر گالری برای خود قوانین خاص دارد. پذیرایی روز افتتاحیه هم هست؛ برخی گالری ها در عوض درصدی که در قبال فروش کار می گیرند این هزینه ها را تقبل می کنند، برخی هم این هزینه ها را میان هنرمند و خود تقسیم می کنند و برخی، هم درصد می گیرند و هم کل هزینه ها را به دوش هنرمند می گذارند که البته شمار این گالری ها زیاد نیست و همان اول آن را به شما یادآور می شوند. در عین حال هستند گالری هایی که از هنرمندان نمایشگاه اولی چیزی مطالبه نمی کنند. این میان معدود گالری هایی هستند که حاضرند فضای گالری را برای دو هفته به شما اجاره دهند و دیگر کاری ندارند چقدر می فروشید یا اصلا نمی فروشید.

    یادتان باشد ارائه آثار، شیوه نمایش آن و انتخاب واژگانی که برای تفسیر کارهای تان به کار می برید، به اندازه کیفیت آثارتان مهم است. برخی اهمیت این موضوعات را حتی برابر با کیفیت آثار می دانند.
    ٦ ـ از فردای قطعی شدن وقت نمایشگاه به فکر تبلیغ حرفه ای نمایشگاه تان باشید. متاسفانه تبلیغات حرفه ای و بازاریابی اصولی جزو خلأهای جامعه گالری داری ماست. خیلی هایشان ارتباط سازمان یافته با رسانه ها ندارند و فاقد روابط عمومی یا رابط خبری اند. در عین حال بد نیست با هدف این که همه کارها یتان از دیوار گالری به دیوار خانه های مردم برود در میان اقوام آثارتان را بفروشید. این کار را همه نمایشگاه اولی ها تست می زنند. لطفا خجالت نکشید.

    ٧ ـ حتما کارها یتان را از طریق گالری دارتان بفروشید. یک هنرمند به هیچ وجه فروشنده خوبی نیست. درست باید به گالری درصد بپردازید اما در دراز مدت متوجه می شوید این به نفع تان شده است. یکی از وظایف گالری های حرفه ای حلقه وصل هنرمند و خریدار است. او هم زبان شما را می داند هم زبان خریدار را. باید به کسی که او را به عنوان گالری دار انتخاب می کنید، اعتماد داشته باشید.

    ٨ ـ اگر وقت نمایشگاه را نگرفتید و گالری هایی که دوست دارید راضی به ارائه آثارتان نشدند، ناامید نشوید برای دیده شدن آثارتان سراغ گالری های خانه های فرهنگ و فرهنگسراها بروید، آنجا می تواند تخته پرش شما باشد، اگر به کارتان ایمان داشته باشید.

    (منبع تبـــیـا,ن)
     
    sahraaaa.art از این پست تشکر کرده است.